Carns i queviures de proximitat i elaboració diària

  • IX Fira de l’oli d’Ullastrell
Publicat el 23 de gener de 2020 a les 12:26
Actualitzat el 11 de febrer de 2020 a les 12:32
“Si ens dius fa 9 anys que obriríem una carnisseria m’hauria apostat un milió d’euros que no ho faríem”. Ara, somrient, té clar que els hauria perdut perquè la seva vida laboral va fer un tomb destacat. Parlem de les germanes Gemma i Úrsula Adeva, responsables de la carnisseria Casa Mató, al sud de la Rambla de Sabadell, oberta fa a vuit anys i mig, després de les respectives crisis laborals. L’Úrsula, economista, treballava en banca i la Gemma, advocada, al sector de la moda. “Però vam decidir fer un canvi vital i recuperar els nostres orígens, ja que som lles de carnissers. Els pares, l’Antonio i la Lola, van obrir la primera botiga el 1969 a Barberà. Ens hem criat tocant carn”. Expertes en gestió i bones coneixedores de les tendències actuals de consum, han creat una carnisseria “de barri, amb un tracte personalitzat, amb carn de proximitat i amb una clara aposta per l’elaboració diària dels productes frescos”, detallen. Barregen la tradició amb la innovació i l’oferta és amplíssima. Fan uns 60 elaborats entre carpaccios, pintxos, croquetes, arrebossats, enrotllats... A més d’una dotzena d’hamburgueses de diferents gustos, una desena de botifarres (bolets, ceba, verdures...) i mitja dotzena de salsitxes variades”.
El pare també va treballar de pastor i els va ensenyar com el benestar animal fa una carn més gustosa. “Rebem xais i vedelles de granges del Berguedà i Vallès Oriental, el 95% dels cabrits són de llet, molt tendres, i el porc és de raça catalana Duroc. Tot boníssim!”, exclamen, orgulloses per l’herència apresa.
Les germanes tenen clar que “el client és el rei de la casa”. Per això destinen un ampli espai a l’autoservei, amb tots els elaborats i frescos del dia i han triplicat el personal des del 2011. Els tres elaboradors principals dels plats preparats són km0: Cal Boig de Sabadell, Fonda Mas de Barberà i Mon Plat de Caldes de Montbui. Han engegat una línia de menjar elaborat vegà i vegetarià: “La veiem complementària”. La majoria dels formatges de Casa Mató s’elaboren en granja amb ramat propi i té una àmplia oferta en queviures, vins i delicatessen.
Casa Mató/Rambla, 153, Sabadell / Tel: 937 48 02 04 / Horaris: dll a dv de 9h a 20.30h i ds, de 9h a 14h i de 17h a 20.30h  www.casamato.com https://www.diaridesabadell.com/2020/01/23/cabrit-al-forn/ https://www.diaridesabadell.com/2020/01/23/fira-oli-ullastrell/ https://www.diaridesabadell.com/2020/01/23/ramon-roqueta-tina-5-chardonnay/