La tradició sardanista és ben present a
Sabadell, tal com es va poder comprovar fa pocs dies. Poques ciutats poden dir amb orgull que tenen una escultura dedicada a la dansa catalana per excel·lència en l'espai públic.
L'escena s'observa a la
plaça de les Dones del Tèxtil, al Centre. Quatre sardanistes abracen un cub del qual sorgeix una alta flama en un únic bloc de marbre travertí d'uns tres metres i mig d'alçada. El conjunt imponent reposa sobre un basament metàl·lic en el qual es va aplicar una placa amb l'escut de Sabadell i unes inscripcions. Els més curiosos segur que ho han llegit, atrets per la magnitud de l'obra. "Una flama, una dansa, una ciutat" i "Sabadell, març del 2009", manifesta el text.
[caption id="attachment_339398" align="alignnone" width="700"]

Monument a la sardana | Victor Castillo[/caption]
L'escultura la va inaugurar el dia 22 de març del 2009 el president de l'
ACF Sabadell Sardanista, en el marc del 62è aniversari de l'entitat. La creació és una reproducció, en gran format, d'una figura feta per l'artista
Pepita Brossa l'any 1997.
Precisament fa un parell de setmanes es va celebrar a l'indret el 78è aniversari de Sabadell Sardanista. Com és habitual,
també es van commemorar els setze anys del Monument a la Sardana, icona de la ciutat, amb una ofrena floral.
[caption id="attachment_339399" align="alignnone" width="700"]

Monument a la sardana | Victor Castillo[/caption]
https://www.diaridesabadell.com/2025/03/16/78e-aniversari-de-sabadell-sardanista/