Segons el nomenclàtor de Sabadell, el també conegut com a Mortirolo és la Baixada de la Cobertera que, segons Marian Burgès, “havia estat un barranc esfereïdor, amb grosses alzines al fons...”. El nom de l’indret, possiblement es va originar en el terme “cobertera”, pels corbs que en altres temps hi havien fet vida.
En l’actualitat, però, la Baixada de la Cobertera és coneguda amb el sobrenom de Mortirolo, mític port de muntanya de grans etapes al Giro d’Itàlia, i que molts trailrunners o ciclistes busquen coronar-se com a Local Legend, KOM o QOM, a l’aplicació Strava. Sense anar gaire lluny, la temuda Baixada de la Cobertera, en sentit contrari, és el darrer trenca cames de La Llanera Trail abans de l’arribada triomfal a la plaça del doctor Robert.
Ara bé, el preu de tenir aquests i d’altres sobrenoms, accentuats amb l’arribada de les noves tecnologies, provoca que, progressivament, i amb el pas de les noves generacions, es vagin perdent els topònims. La pujada a Sabadell o la baixada al riu també han arribat, agradi o no, per substituir la baixada de la Cobertera.