Què puc fer amb els aliments congelats i a la nevera?

Les claus per a la conservació dels productes després de l'apagada general

  • Després de quatre hores sense llum, poden haver-hi aliments afectats -
Publicat el 29 d’abril de 2025 a les 10:53

Després de la massiva apagada elèctrica que va afectar dilluns casa nostra, comença a sorgir el dubte de què fer amb els aliments guardats al frigorífic i cal saber punts clau com fer un inventari o obrir el mínim possible la nevera.

El catedràtic de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Veterinària de la Universitat de Còrdova (UCO), Antonio Valero, ha informat de quins són aquests aspectes a tenir en compte per intentar salvar el menjar que les famílies tenien guardades als seus refrigeradors.

El menjar de la nevera

Si el menjar està refrigerat, cal fer un petit inventari amb tots els aliments i intentar ordenar o classificar aquells que tenen una data de caducitat més curta o que són més peribles d'aquells que són menys peribles.

Els aliments que no tinguin data de caducitat o que siguin més estables (per exemple, certs embotits, formatges curats o productes envasats) no tindrien tanta preferència a l'hora del consum.

Un cop fet aquesta llista, cal intentar consumir de manera preferent els aliments que estiguin oberts, bé directament si són llestos per al consum o cuinar-los, si és possible.

El menjar que tingui una data de caducitat propera o l'envàs de la qual pugui estar deteriorat;

Els aliments congelats

Per als aliments que estiguin congelats, la millor opció, segons aquest expert, és "mantenir molts aliments" dins del congelador i "sobretot no obrir-lo perquè la temperatura no pugi o pugi el mínim possible".

"Els aliments que estan congelats podrien aguantar, depenent del tipus d'aliment, uns 24-48 hores sense subministrament de llum", segons Valero.