Les pluges dels darrers dies han omplert les reserves d'aigua de les conques internes fins a més del 60% de la seva capacitat. Amb la previsió que la
Generalitat de Catalunya pugui relaxar les
restriccions per sequera en les pròximes setmanes,
l'Ajuntament de Sabadell ha començat a preparar les fonts ornamentals perquè estiguin a punt tant aviat com sigui possible si s'acaben aixecant les restriccions que impedeixen utilitzar-les.
És per aquest motiu que operaris contractats pel consistori estan han començat a treballar aquest dilluns 31 de març en fonts com el Passeig i també ho faran a les de les places del Pi, Creu de Barberà, Catalunya, Concòrdia, Sant Roc, Llívia, Castanyers i cascada del llac del parc de Catalunya.
El portaveu del Govern,
Eloi Cortés, ha subratllat en roda de premsa posterior a la
Junta de Govern Local que "estem començant a preparar un possible relaxament de les restriccions per sequera" perquè "no hem de ser triomfalistes, però la situació ens fa ser optimistes", tenint en compte que els embassaments encara s'ompliran més quan es desfaci la neu que encara s'acumula a les muntanyes.
[caption id="attachment_339221" align="aligncenter" width="1000"]

Font de la plaça de Catalunya, buida per la sequera / JUANMA PELÁEZ[/caption]
Fa dos anys que les fonts ornamentals estan tancades, per la qual cosa l'Ajuntament detalla que, abans de reobrir-les, s'ha de seguir un procediment establert que passa per la revisió de les instal·lacions, cosa que es pot anar fent en aquests moments. Però fins que la Generalitat no aixequi les restriccions per sequera, si ho acaba fent, no es podran començar les proves d'aigua, que serviran per analitzar que no hi hagi problemes de legionel·losi o altres elements contaminants, tal com marca el protocol. En aquest sentit, Cortés ha avisat que entre que comencen les proves i es poden obrir les fonts amb regularitat pot passar un mes.
Fotos: Juanma Peláez