Gairebé 50.000 euros més per a les obres de plantació als boscos urbans de Sabadell

La previsió és plantar 1.008 arbres i 3.478 plantes d’arbustives en diferents punts

  • Setmana passada per aigua a Sabadell: quan plourà?
Publicat el 18 de març de 2025 a les 14:08
Actualitzat el 19 de març de 2025 a les 09:39
Més arbres en els boscos urbans de Sabadell. La Junta de Govern ha aprovat aquesta setmana una actualització del pressupost del projecte d'obres d'actuacions de plantació i consolidació dels boscos urbans, que havia rebut ja el vistiplau l'octubre del 2023. Ara, caldrà actualitzar els preus previstos inicialment pel que fa a la vegetació, ajustant-los a la situació vigent per a poder iniciar el procés de licitació dels treballs. En el moment de la seva aprovació inicial, el projecte comptava amb un pressupost d’execució per contracte per sota del mig milió d'euros, i un termini d’execució de dos mesos. Després que quedés encallat en la fase administrativa, el nou pressupost aprovat puja fins als 547.485,17 euros.

Un 25% més pel cost de la vegetació

Tal com detallen fonts municipals, la previsió era que els treballs poguessin començar en el darrer trimestre de l’any 2024. Ara, no ho faran fins a la tardor del 2025. El Govern municipal sosté que, a conseqüència de les mesures per fer front a la situació per sequera, es va considerar que no es podia assegurar el reg de la vegetació que formava part del projecte i es va decidir ajornar-ho. Una demora per les condicions climàtiques que ha disparat en paral·lel els preus en el sector. Actualment, les restriccions vigents per la sequera permeten el reg d’arbrat i arbustiva, fent viable iniciar la licitació de les obres. "Com que han passat dos anys des de la redacció del projecte, s’ha observat un increment al voltant del 25% en els preus de la vegetació, que són l’element fonamental del projecte", avisen. L'escenari s'explica, asseguren des del consistori, per la menor producció d’arbres i arbustiva als vivers per efecte de la sequera i la demanda creixent del mercat d’aquests elements. L'augment del cost afecta el subministrament de tota la vegetació contemplada en un primer moment per al projecte.

Què es farà?

La previsió, amb les actualitzacions ja aprovades, és plantar 1.008 arbres i 3.478 plantes d’arbustives en diferents punts de Sabadell. En total, són 31.754 metres quadrats d'actuació, ubicats en els entorns del Parc Taulí, parc central del Vallès, pollancreda de Castellarnau, parc de Catalunya, torrent de la Romeua, parc de la Romeua, bosc de Poblenou, parc del Quebec i avinguda de Pablo Iglesias. "S'enfoca sobretot als boscos, no tant en l'arbrat de l'espai públic", va matisar dilluns en roda de premsa el portaveu i tinent d'alcaldessa de l'executiu local, Eloi Cortés. "Volem densificar aquests boscos urbans, que hi hagi més verd i evitar que hi hagi zones raquítiques", afegint que la intenció és fer-ho de cara a la tardor, entre octubre i novembre, en un període propici des d'un punt de vista mediambiental.