L’edifici La Granja no s’enderroca, de moment

La propietat havia demanat a l'Ajuntament declarar-lo en estat ruïnós

  • L’edifici La Granja no s’enderroca, de moment
Publicat el 16 d’octubre de 2024 a les 12:18
Actualitzat el 17 d’octubre de 2024 a les 11:31

L’edifici La Granja no s’enderrocarà totalment, almenys, de moment. La Junta de Govern Local ha desestimat aquesta setmana la sol·licitud de declaració de ruïna que havia presentat la propietat de l’immoble, com a via per enderrocar-lo i aixecar una nova promoció d’habitatges a la cantonada dels carrers de Jovellanos i Escola Industrial, al Centre.

Es tracta d’un edifici protegit de 1870 i arquitecte desconegut, del qual el pla de patrimoni de l’Ajuntament mana conservar la façana, la caixa d’escala i els forjats.

Fonts municipals detallen que la denegació es justifica perquè es considera que l’immoble es pot rehabilitar. “El cost econòmic de reparació dels danys dels elements de la finca no és superior al 50% del cost de construcció de nova planta d’un immoble de característiques similars quant a la dimensió, l’ús i la qualitat, fent servir tecnologia i materials actuals”, assenyalen.

La pilota torna a la teulada de la propietat que, si vol fer alguna intervenció, haurà de conservar els elements protegits, la qual cosa dilueix la via de la demolició total. La situació de l’edifici ja ha provocat moviments, com el tancament del bar restaurant El Toc al 2 el passat dissabte 28 de setembre. Per altra banda, el segon local que hi havia obert, el de La Granja Urpí, continua actiu a la cantonada de l’immoble, amb la intenció d’esgotar les opcions per mantenir-s’hi fins que no es vegi obligat a abaixar definitivament la persiana.