
Ara a portada
-
-
Sabadell Anna Lara: "El PSC s'aprofita del llegat de la Crida. Qui va projectar els pisos de Vimusa que ha inaugurat Farrés?" Albert Acín Serra
-
Sabadell Oficialitzada l'adjudicació de les obres del MNAC als sabadellencs HArquitectes Aleix Pujadas Carreras
-
-
Esports Cristian García: "A Sabadell es viu el futbol d'una manera diferent que a Terrassa" Marc Segarra Rodríguez
El Taulí alerta de l'augment dels intents de suïcidi entre infants i adolescents
Augmenten els intents de suïcidi entre infants i adolescents: entre noies, un 195% en un any

- Sergio Dalma publica 'Alegría': 10 secrets sobre el nou àlbum del de Sabadell

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 18 de novembre de 2021 a les 23:44
Actualitzat el 19 de novembre de 2021 a les 13:43
Entre el març del 2020 i el del 2021, els intents de suïcidi entre noies adolescents es van més que duplicar a Catalunya (+195%), una xifra traslladable també a la realitat sabadellenca. És una de les dades més rellevants que ha assenyalat aquest dijous la cap d'àrea de Salut Mental Infantil i Juvenil del Parc Taulí, Montse Pàmias, en una conferència a la Fundació Bosch i Cardellach.
[caption id="attachment_201616" align="aligncenter" width="700"]
Pàmias, durant la conferència a la Fundació Bosch i Cardellach / VICTÒRIA ROVIRA[/caption]
Al llarg de tot un any, el Taulí atén al voltant de 400 persones que han intentat suïcidar-se, una cinquantena de les quals són noies, una xifra que en aquest darrer any ha superat el centenar. De casos consumats, no més de dos. Es dona més en noies que en nois, ha dit, perquè en situacions d'estrès elles tendeixen a fer conductes d'ansietat i depressió i els nois d'altres més externalitzades o de consum de drogues.
"El suïcidi existeix entre adolescents i és una causa de mort relativament important", ha dit Pàmias. L'especialista considera que s'haurien de fer més campanyes de conscienciació sobre la prevenció del suïcidi, especialment adreçades a lluitar contra la depressió, una de les principals patologies que el motiven.
Pàmias també ha advertit de l'increment de trastorns de la conducta alimentària (TCA) detectats després del confinament. Predominen en noies i el més freqüent és l'anorèxia. Segons la psiquiatra, amb el confinament "moltes noies es van veure atrapades a casa, van incrementar el seu pes i això va fer augmentar el seu risc".

Notícies recomenades
-
Sabadell “Em van fer veure que no tot el que surt a Internet sobre la Prader-Willi es compleix”
-
Sabadell FOTOS | El viacrucis del Centre commemora les darreres hores de Jesucrist
-
Sabadell VÍDEO | Veïns de Marquès de Comillas: "No podem dormir, una persona crida cada nit a les 3 i les 4 del matí"
-
Sabadell “El passeig de la Revolució sembla una mini deixalleria”