La xemeneia de la fàbrica de tints de Pere Bros Pinosa, al carrer de Bosch i Cardellach, 75, (Centre), en desús, es rehabilitarà perquè està protegida i forma part de l’espai on es farà la promoció de deu habitatges d'Hàbitat Català. Ja s’hi ha instal·lat la bastida per protegir-la i poder-hi treballar. Data del 1954, fa 45 metres d’alçada i és obra d’Arnau Izard i Llonch.
[caption id="attachment_188517" align="aligncenter" width="666"]
Les obres van a càrrec de la promotora privada que fa la construcció, Hàbitat Català. El seu gerent, Joan Arjona, apunta que “hem d’actuar a la corona, l’haurem de desmuntar i tornar a muntar”, perquè és el que s’ha fet més malbé amb el pas del temps, però destaca que el cos de la xemeneia es troba en bon estat.
Quan la construcció dels pisos estigui acabada, cap a finals de 2022, la xemeneia serà accessible amb cita prèvia sobretot per estudiants o historiadors, per exemple. Estarà ubicada entre els patis dels dos baixos que hi haurà, envoltada amb una petita tanca. Des del garatge de la comunitat de veïns hi haurà una escala que portarà fins als peus de la xemeneia.
[caption id="attachment_188529" align="aligncenter" width="700"]