
Ara a portada
Francesc Sánchez (Arraona Romana): "Els romans ens han donat molt del que som"

- Francesc Sánchez (Arraona Romana): "Els romans ens han donat molt del que som"
Publicat el 01 de març de 2020 a les 13:00
Actualitzat el 01 de març de 2020 a les 23:02
Francesc Sánchez (Sabadell, 1954) és un advocat especialitzat en Dret Administratiu i Urbanístic que, de tant en tant, es converteix en un senador romà, capaç de presidir un casament, un enterrament o un divorci a la romana amb rigor i sense deixar res a la improvisació.
Aquest sabadellenc de soca-rel, com ell es defineix –“jo soc molt de Sabadell, estimo molt la meva ciutat”– va crear l’any 2008 l’entitat cultural Arraona Romana. El seu objectiu era “explicar la història de Roma, amb totes les seves llums i ombres”. La seva especialitat professional li ha permès conèixer el subsòl urbanístic de la ciutat on va néixer i el funcionament de l’administració local des de la perspectiva del dret.
Tanmateix, la seva fascinació per la cultura i el dret romà, diu, li ha potenciat encara més el seu coneixement com a advocat urbanista. “Els romans eren grans urbanistes, tenien una gran capacitat de planificar, de racionalitzar”, assenyala.
Una civilització, la romana, que ens ha fet arribar un important llegat cultural del qual tenim testimonis a gairebé totes les ciutats del territori català. A Sabadell, la seva petjada ens va deixar el testimoni arqueològic al turó de la Salut, encara que no sigui comparable a la magnificència de la Tarraco romana. Sánchez es va quedar enamorat d’aquesta civilització ja quan estudiava Dret a la universitat.
[caption id="attachment_129920" align="alignnone" width="658"]
Sánchez vestit de senador romà / MARIA SÁNCHEZ[/caption]
Anys després, va crear l’entitat a través de la qual organitzaria recreacions històriques, però va ser durant tres anys seguits.“El quart any, a l’Ajuntament se li van acabar els diners. Ens van avisar quan ja estava tot mig muntat”, es queixa. La quarta edició ja no va arribar a fer-se.

Notícies recomenades
-
Sabadell “Em van fer veure que no tot el que surt a Internet sobre la Prader-Willi es compleix”
-
Sabadell Oficialitzada l'adjudicació de les obres del MNAC als sabadellencs HArquitectes
-
Sabadell FOTOS | El viacrucis del Centre commemora les darreres hores de Jesucrist
-
Sabadell Troben xeringues a bústies i escales de diferents edificis de Campoamor