Ara a portada
-
-
Sabadell Anna Lara: "El PSC s'aprofita del llegat de la Crida. Qui va projectar els pisos de Vimusa que ha inaugurat Farrés?" Albert Acín Serra
-
Sabadell Oficialitzada l'adjudicació de les obres del MNAC als sabadellencs HArquitectes Aleix Pujadas Carreras
-
-
Esports Cristian García: "A Sabadell es viu el futbol d'una manera diferent que a Terrassa" Marc Segarra Rodríguez
L'àrea de jocs infantils del Parc Central del Vallès, tancada per la presència d'amiant
L'Ajuntament tanca l'àrea de jocs infantils per la presència de fibrociment

- El temps: dilluns ennuvolat
Publicat el 05 d’abril de 2019 a les 16:29
Actualitzat el 08 d’abril de 2019 a les 13:48
L'Ajuntament de Sabadell ha tancat la nova àrea de jocs infantils del Parc Central del Vallès perquè s'hi han trobat restes d'amiant. Com a mínim estarà tancada fins després de Setmana Santa. El consistori assegura que la població no ha estat en risc en cap moment. La presència de l'amiant l'han denunciat diverses persones usuàries del parc, segons l'Ajuntament, i l'actuació s'ha fet de forma preventiva aquest mateix divendres.
Ara caldrà contractar una empresa especialitzada perquè retiri l'amiant, però abans de treure'l necessita uns dies per preparar la retirada d'aquest tipus de material, la qual cosa ho demora fins almenys el 23 d'abril.
Segons els tècnics municipals que han revisat la instal·lació, en aquest mateix punt i havia hagut una bòbila que fabricava peces de ceràmica d'argila, i creuen que els troços d'amiant que s'hi han trobat corresponen al sostre d'aquella fàbrica, de fa més de 30 anys. En un comunicat, des del consistori apunten que "l’ús més intensiu del parc degut a la nova àrea de jocs ha fet que aquestes peces siguin ara més fàcilment detectables".
El consistori defensa que perquè el fibrociment representi un risc per a la salut pública, "les persones han d’estar-hi amb contacte permanent amb grans quantitats i durant períodes molt llargs de temps, d’anys". En el cas del Parc Central, l'Ajuntament argumenta que això no ha estat així perquè el que s'han trobat són peces petites.
Notícies recomenades
-
Sabadell “Em van fer veure que no tot el que surt a Internet sobre la Prader-Willi es compleix”
-
Sabadell FOTOS | El viacrucis del Centre commemora les darreres hores de Jesucrist
-
Sabadell VÍDEO | Veïns de Marquès de Comillas: "No podem dormir, una persona crida cada nit a les 3 i les 4 del matí"
-
Sabadell “El passeig de la Revolució sembla una mini deixalleria”