Ara a portada
Falta d'imparcialitat: Forcadell recusa els jutges de l'1-O
L'expresidenta del Parlament Carme Forcadell presenta un escrit de recusació

- Falta d'imparcialitat: Forcadell recusa els jutges de l'1-O
Publicat el 07 d’agost de 2018 a les 19:53
Actualitzat el 08 d’agost de 2018 a les 18:11
L'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha presentat, a través dels seus advocats, un escrit per recusar els magistrats del Suprem Manuel Marchena Gómez –president de la sala-, Andrés Martínez Arrieta, Juan Ramón Berdugo Gómez de la Torre, Luciano Varela Castro i Antonio del Moral García, que l'haurien de jutjar per l'1-O junt a la resta d'encausats. Forcadell s'uneix, així, als procediments que també han engegat Junqueras, Romeva, Turull, Rull i Sànchez de recusació dels jutges. Forcadell al·lega elements formals i de participació dels magistrats en la instrucció, i sobretot centra l'argumentació en intentar demostrar la manca d'imparcialitat que considera que hauria de tenir el seu judici.
L'escrit de recusació dels jutges del Suprem apel·la al coneixement que els jutges han tingut de fets, escrits judicials i informes de la Fiscalia durant la instrucció, insistint així que el procediment del judici es podria veure afectat per aquest motiu. A més, referma sobretot la recusació en una imparcialitat que troba a faltar en els magistrats per en haver "donat ja per suposades gairebé totes, moltes o algunes de les valoracions fàctiques i jurídiques efectuades pel Ministeri Fiscal en la seva querella" i creu que això "implica necessàriament una objectiva aparença de pèrdua d'imparcialitat".
“Els magistrats han efectuat una anàlisi dels fets i han realitzat una interpretació nova, arbitrària i extensiva sobre l'assumpció de competència; que ha comportat alterar indegudament l'aforament ordinari de la representada, vulnerant així el seu dret al jutge ordinari predeterminat per Llei”, assegura l'advocada de Forcadell a l'escrit.
Notícies recomenades
-
Sabadell Una tradició única i emblema de Can Puiggener
-
Sabadell “Em van fer veure que no tot el que surt a Internet sobre la Prader-Willi es compleix”
-
Sabadell Oficialitzada l'adjudicació de les obres del MNAC als sabadellencs HArquitectes
-
Sabadell FOTOS | El viacrucis del Centre commemora les darreres hores de Jesucrist