Els millors croissants de xocolata de Sabadell

  • Els millors croissants de xocolata de Sabadell
Publicat el 29 de setembre de 2023 a les 12:30
Actualitzat el 25 d’abril de 2024 a les 12:44

Aquests són els cinc forns i pastisseries de la ciutat que han obtingut més vots en 24 hores a l'enquesta de Diari de Sabadell, cada establiment amb una recepta genuïna.

1. La Palma Pastisseria

Ctra. de Barcelona, 572, Creu de Barberà

Preu: 1,85 euros

Pes: 120 grams

El mestre pastisser Carles Boix Vila amb un croissant / V. CASTILLO

El mestre Boix Vila en talla un per la meitat i el mostra per dins. És un croissant per a molt xocolaters, amb un cacau intens que es desfà ràpidament. Recobert generosament més enllà de les banyes. És massís, de llard. La millor qualitat-preu.

“El secret? Poca gent fa servir la nostra xocolata!”, exclama el mestre pastisser Carles Boix Vila, que duu 40 anys treballant a la pastisseria, oberta des de 1952 i on treballa la quarta generació familiar. Ho diu mentre ensenya un saquet de cacau, del 72% de puresa. “Tots els nostres productes, estan fets amb farines ecològiques”. 

Quatre pastissers participen en els processos de confecció del croissant. Entren a treballar a les 5h i a les 8h ja els tenen a l’aparador. Uns 180 al dia. 

2. Carreras Forn de Pa

Plaça de Sant Roc, 5. Centre

Preu: 2 euros

Pes: 115 grams

Croissant al Carreras, de llard / V. CASTILLO

No és difícil veure sabadellencs passejant amb una bosseta del Carreras a mitja tarda per la plaça de Sant Roc. Un dels tres membres de la tercera generació de l’empresa, Josep Carreras, matisa que la qualitat dels productes és bona.

També és de llard. Es nota en el gust, més intens que la mantega, i en la textura deliciosament cruixent. La xocolata és intensa.

La frase següent és pispada d’un votant de l’enquesta anònim i molt poètic: “El croissant de xocolata del Carreras és ple com un ou i dolç com el petó d’una mare”. 

3. Cristóbal’s forner

Carrer de Manuel Folguera, 20. Creu de Barberà.
Preu: 1,50 euros

Pes: 125 grams

L'Eva i el Cristóbal, al capdavant del forn / V. CASTILLO

El croissant és de mantega. És gran i inflat, no pesa massa. La xocolata exterior és suau (44%), la de dins una miqueta més intensa (66%). El procés de confecció pot durar més de 24 hores. És el més barat de tots els que hem tastat: “Al barri t’has d’adaptar. Al Centre seria més car”, explica. 

El lema del forner Cristóbal Castillo és ben clar: “Si no ho fem, no ho venem”. Tot artesà. Treballa en un obrador immens, mentre que la seva dona, l’Eva Álvarez, despatxa a la botiga, més aviat petita. Hi ha un client que s’hi ha plantat caminant des de la Creu Alta, perquè, diu, “és el millor forn de Sabadell”. 

4. La Pastisseria

Carrer d’Alemanya, 31. Centre

Preu: 1,80

Pes: 105 grams

El croissant de La Pastisseria, una delícia / V. CASTILLO

La Pastisseria és un lloc bufó, tranquil i familiar on els croissants de xocolata volen, servits amb molta amabilitat. 

Són croissants molt dolços gràcies a les pinzellades amb què recobreixen l'interior. A dins, un parell de barretes de xocolata més aviat dures, d’entre el 60% i el 70% de puresa. 

Són de llard, ben compactes. "I amb molt poca fermentació", explica la propietària, Anna Seriol. Fan tot el procés ells, amb moltes hores de cocció.

5. Pastisseria Sallés

Carrer de l’Escola Industrial, 15. Centre.

Preu: 2,15

Pes: 100 grams

El mestre pastisser Albert Sallés utilitza la xocolata dels bombons / V. CASTILLO

El mestre pastisser Albert Sallés revela que la xocolata que tant agrada dels croissants és la mateixa que la dels bombons. És d’un 62%.

La massa del croissant és de mantega de qualitat. Són una aposta segura, una de les delícies d’un establiment històric i familiar que regenta la quarta generació.