Encara no tenien ni nom, però el locutor de ràdio Pere Massagué ja els volia entrevistar. Corria pressa per escollir-ne un. “És urgent”, es van dir els joves que s’aventuraven a crear una banda de música. I automàticament van trobar nom. Els Urgent no van durar massa, va ser un grup efímer en aquella dècada dels 80 d’efervescència musical, però la seva història encara no ha acabat. Per això, Joan Tassa, Ramón Marlés, Tomàs Fuentes i Xavi Farrés es retrobaran 40 anys després aquest divendres a l’escenari de la CavaUrpí per oferir un concert.
Les entrades estan exhaurides per al concert de retrobament, on sonaran cançons dels grups que aquells joves Urgent idolatraven: Spandau Ballet, Duran Duran, Depeche Mode, Yazoo... La banda també recuperarà algun dels temes propis, que majoritàriament eren en anglès, compostos pel guitarrista i cantant Joan Tassa, tot i que també en tenien algun en català.
Els joves de vint i escaig anys es van deixar encomanar per la música sintetitzada i electrònica de la New Wave i l’estil New Romantic britànic. Tots els integrants havien format part d’altres bandes i encara continuen musicalment actius. Ara que ronden la seixantena, la sala s’omplirà d’amics, músics de la ciutat i familiars. “Serà una mena de reexperiment entre la nostàlgia i l’amistat”, comenta Ramón Marlés. “Els vells romàntics mai no es moren”, es titula el concert de la CavaUrpí.
Urgent havia tocat a locals mítics de Sabadell, com el Piano Jazz, el Mediterrani (actualment, el VaDe Música) i la discoteca Coixi. “Era l’època del festival Eufonia. Hi havia una efervescència brutal a Sabadell. L’escena era realment potent, tothom tenia ganes de muntar un grup”, explica Marlés. “Érem quatre germans i tots quatre estàvem ficats en la música. I el meu cas no era únic. Hi havia desenes de grups de joves que contínuament buscaven fer bolos”, afegeix.
Eren anys de descompressió, d’exhalar llibertat creativa musiccalment, d’esvandir la boira grisa dels anys de franquisme. La ciutat de Sabadell bullia musicalment. L’Eufonia va ser un concurs molt popular de bandes emergents de rock de Sabadell. L’any 1983 va celebrar una mítica edició a un dels túnels de la Gran Via. D’aquí precisament va sortir la Madam, un grup fundat per Josep Maria Llongueras que va ser pioner en el rock en català. Van ser anys en què en el panorama musical del país van destacar grups sabadellencs com Tancat per Defunció i La Gran Aventura.
Tribut al geni, d’Àngel Miralles
El sabadellenc Àngel Miralles es posarà en la pell de l’humorista Eugenio el dissabte a la nit per presentar l’espectacle Tribut al geni. Hi ofereix una precisa imitació de l’humorista, calcant-ne el gest i la veu, tan fidel que fins i tot va seduir la seva família. Miralles insta a reflexionar quin xou faria Eugenio si avui encara es trobés entre nosaltres.