El passat mes de febrer, la Unió Ciclista va presentar les novetats i esdeveniments del calendari. Aquella mateixa setmana, van celebrar les seves dues clàssiques, el Trofeu Joan Escolà i el Campionat de Sabadell. Ara, arriba el torn de la primera cursa femenina de l'entitat. El Campionat de Sabadell de noies se celebrarà aquest dissabte a partir de les 15 h, amb sortida i arribada a la plaça de la Creu Alta. "La logística és la mateixa que en les curses masculines perquè la fem en el mateix lloc. El que sí que varien són els protagonistes. Volem donar suport al ciclisme femení, que està augmentant i creixent. Posar Sabadell en el calendari era un dels objectius", afirma el president, Antoni Soler.
El recorregut serà pujant la carretera de Prats de Lluçanès fins a la B-124 cap a Castellar del Vallès. Des d'allà, els corredors passaran per Sant Llorenç Savall fins a Gallifa per passar després per Sant Feliu de Codines en la primera hora del recorregut. Posteriorment, els ciclistes agafaran Castellterçol, Moià i Calders fins a Monistrol de Calders, on enfilaran el camí de tornada després de la segona hora de circuit. Sant Llorenç, Castellar i Sentmenat per entrar a la ciutat per la Gran Via i Vilarrúbies fins a tornar a arribar a la meta cap a les 18:09, segons la previsió de l'organització. En total, 116 quilòmetres de recorregut.
Pel que fa al cartell, malgrat ser la primera edició, serà de luxe. També ha ajudat la denominació de la cursa com a Campionat de Catalunya de totes les categories: cadet, júnior, sub-23, elit i màster. Això ha provocat que la participació també sigui més variada entre les més d'un centenar d'inscrites. Entre les ciclistes destacades que seran a Sabadell el dissabte, destaca la presència de Paula Blasi, de l'UAE o dels equips del Massi Baix Ter o el Team Farto, que portaran un grup fort per competir. També hi haurà participació de l'Andona, d'Andorra, o del NWVG-Uplus, dels Països Baixos. "El volum i nivell és prou considerable. Hi ha participants de renom, fins i tot del World Tour. Per posar en context, el 2022 vam portar unes 70 ciclistes al Campionat de Catalunya que vam organitzar. Ara, superarem el centenar", explica Soler.
Aquesta cursa també confirma un dels objectius del president Soler quan va agafar el càrrec: donar més protagonisme al ciclisme femení dins l'entitat. "Era un dels reptes. Ha estat complicat per calendari, però ara l'objectiu és consolidar-la i, en el futur, intentar que se celebri el mateix cap de setmana que les dues clàssiques masculines", admet. Per consolidar-la, això sí, l'Antoni demana "suport de les institucions i una aposta conjunta per promocionar el ciclisme femení a la ciutat". De moment, el dissabte serà la primera prova per donar una passa endavant en aquesta aposta.
El 29è Memorial Fidel Bagán de la Penya Palomillas
El ciclisme del cap de setmana no s'acabarà el dissabte. L'endemà, el diumenge, la Penya Palomillas organitza el seu tradicional Memorial Fidel Bagán en la seva 29a edició. L'esdeveniment tindrà lloc al circuit urbà de Can Gambús amb la participació de ciclistes júnior, cadet i la consolidació de la cursa femenina, que va ser la novetat de l'any passat. El Memorial s’ha consolidat com una de les cites més destacades del ciclisme formatiu català.
La prova es disputarà en un circuit de 2,7 km, amb sortida i arribada a la ronda de Jean Monnet, i inclourà tres proves puntuables en categories cadet, júnior i noies per a la Copa Catalana de Ciclisme. La cursa s’iniciarà a les 9 h amb la prova cadet masculina de 50 km; a les 10.30 h, la prova de noies (màster, elit, sub-23, júnior i cadet), també de 50 km, i per tancar, a les 12 h la prova júnior masculina de 67 km. L'edició d'enguany, a més, és més especial perquè l'entitat celebra noranta anys de promoció del ciclisme.