El Centre d'Esports veta l'entrada a la Nova Creu Alta a dos socis pels incidents al Nou Sardenya

Les sancions definitives poden comportar la retirada del carnet o la prohibició d'accedir a l'estadi durant cinc anys

  • L'afició del Sabadell al Nou Sardenya -
Publicat el 10 d’abril de 2025 a les 12:19
Actualitzat el 11 d’abril de 2025 a les 18:21

El Centre d'Esports ha sancionat dos socis pels incidents del cap de setmana passat al Nou Sardenya. Segons ha confirmat el Sabadell en un comunicat, els aficionats no podran entrar a la Nova Creu Alta aquest cap de setmana com a mesura cautelar en el partit del diumenge al migdia contra la Peña Deportiva. La decisió arriba a l'espera d'una sanció definitiva que podria ser més contundent, arribant als cinc anys sense accedir a les graderies de l'estadi. Tampoc es descarta que se'ls pugui retirar la condició de soci.

De moment, les persones sancionades ja han estat notificades de l'obertura de l'expedient i les accions preses després de la reunió del Comitè de Disciplina. El club sosté que encara no pot aplicar sancions definitives perquè els afectats tenen un període d'al·legacions. Tot i així, s'ha decidit actuar davant la reiteració dels comportaments inadmissibles, un fet que impedirà que siguin a la Nova Creu Alta diumenge.

 

L'entitat remarca que l'òrgan treballa per dictaminar les respostes davant de conductes com les viscudes recentment. Així, continuarà treballant per "erradicar qualsevol conducta que posi en perill els valors" del Sabadell. "No es tolerarà cap expressió, ideologia o conducta hostil que atempti contra aquests principis fonamentals”, expressen.

Aquestes mesures estan recollides en el codi per als socis. Des del club reiteren que necessiten proves i evidències per a poder decisions, després que en els últims mesos creixés el malestar d'una part de l'afició per diversos episodis desagradables viscuts. En el partit contra l'Europa, argumenten, "van quedar clares i notificades diverses incidències que estan provades i a partir d’aquí es pot actuar".

Què va passar?

El primer dels incidents va ser una consigna feixista que va entonar un dels desplaçats durant el minut de silenci previ a l'inici del duel. Segons apunten testimonis dels fets, la mateixa persona i diverses més situades a darrere de la porteria de l'Europa van estar tot el primer temps insultant, escopint i increpant el porter local, Juan Flere. Això va provocar que diversos aficionats els recriminessin l'actitud, sent també insultats i intimidats per alguns dels implicats.

El moment de més tensió, però, va arribar a l'equador del segon temps. Segons els mateixos testimonis, els protagonistes dels incidents del primer temps van insultar en reiterades ocasions els membres de la Joventut Arlequinada, fins que aquests van reaccionar, provocant una baralla que va acabar amb diverses persones identificades i expulsades de l'estadi. 

La situació va provocar un gran enrenou en les hores posteriors als fets. Les xarxes es van omplir d'aficionats demanant mesures urgents davant un capítol que s'ha repetit en els últims mesos. Fins i tot, des de determinats sectors de l'afició s'havia demanat mostrar el rebuig en el pròxim partit. De moment, sense la presència de dos dels implicats el darrer succés desagradable.

La Crida demana mesures contundents

D’altra banda, davant dels successos d’aquesta temporada, La Crida ha demanat mesures dures i contundents també institucionalment. “El Centre d’Esports ha d’identificar i denunciar tots aquells individus que generin malestar i fomentin actituds d’odi en l’esport. A més, el club utilitza un espai municipal, que és on passen alguns dels incidents, i creiem que des del govern de Junts i el PSC han de posar fil a l’agulla en aquesta problemàtica”. D’altra banda, des de la formació municipal celebren el comunicat i sancions del club i el posicionament de les penyes, però consideren que es tracta d’una “mesura punitiva i reactiva, que s’ha de prendre, però que no és una solució al problema de fons”.

En aquest aspecte, el partit assegura que si no es posen totes les eines des del Centre d’Esports i les institucions per intentar erradicar aquests comportaments i incidents, actuaran com calgui. “Ens estem assessorant per saber quines mesures legals podem emprendre perquè nosaltres arribarem fins al final per lluitar contra l’auge de l’extrema dreta a la nostra ciutat”. La Crida també proclama que “s’ha de poder anar a veure el Sabadell sense por i amb seguretat que no et passarà res” i que la por “és un problema que ens han notificat diversos veïns”.