El CE Sabadell, cap a la quarta consecutiva davant del cuer

  • Sabadell i Terrassa, rivalitat o indiferència?
Publicat el 29 de març de 2025 a les 09:30
Actualitzat el 28 de març de 2025 a les 18:57

Un ‘partit trampa. El tòpic el podria definir així. I és que per la Nova Creu Alta passarà aquest diumenge (12 h) un equip que ja ha confirmat el seu descens matemàtic, que només ha guanyat dos partits en tota la lliga, que suma dotze punts i que fa deu jornades que no aconsegueix un triomf. Tots aquests elements units al fet que el Sabadell juga a casa, acumula tres victòries seguides i arriba amb la moral al màxim, fan que els pronòstics siguin molt optimistes. No obstant això, precisament aquests ingredients fan que també es pugui catalogar de ‘partit trampa’. “És una nova oportunitat per a nosaltres. És un moment per no treure el peu de l’accelerador. Serà un partit difícil, segur”, admet David Movilla.

L’equip arribarà en un dels millors moments de la temporada. El triomf a Elx, amb remuntada inclosa, va servir per sumar tres victòries consecutives per primer cop enguany. “Estava clar que l’equip necessitava un resultat positiu, que va arribar a Olot. Ens ha servit per convertir l’energia en positiva”, apunta el tècnic que assegura que només pensen a competir al màxim cada partit sense pensar en la classificació ni el rival que hi ha al davant.

No estaran disponibles encara José Ortega ni Jan Molina, i tampoc Rubén Martínez, que va veure la cinquena groga el passat cap de setmana. En canvi, sí que podria entrar Miguelete, després de complir cicle d’amonestacions. Precisament al límit de la sanció es troben jugadors com Morcillo, a les portes de visitar l’actual líder de la categoria, l’Europa, la pròxima setmana. “Tot condiciona, però res determina. No podem pensar més enllà de Mallorca. Si considerem que ha de jugar serà pensant en el Mallorca, i si pensem que no, serà pel mateix motiu”, assegura Movilla.

Un Mallorca 'B' que és cuer, però perillós

Al davant estarà un Mallorca ‘B’ que viu una temporada molt complicada. Els de Gustavo Siviero són cuers i només han estat capaços de guanyar dos partits en tota la lliga, un a casa i un a fora. La passada jornada van caure davant el Sant Andreu (1-3). “Com a filial tenen en cada jugador un projecte. Més enllà dels projectes col·lectius, també han de desenvolupar projectes individuals. Serà un equip que no vindrà, ni de bon tros, amb els braços caiguts malgrat que ja estiguin descendits. Han merescut més en molts partits, van guanyar al Narcís Sala, i no acabaran la lliga amb dotze punts. Ara, l’objectiu és que aquest diumenge no sumin”, reflexiona el tècnic.

Pel que fa a precedents, ambdós equips s'han enfrontat en 23 ocasions amb un balanç de sis victòries arlequinades, set empats i nou derrotes. A la Nova Creu Alta, el Centre d'Espors només ha aconseguit dos triomfs. En el rècord, el 0-0 de l'anada del play-off d'ascens a Segona B de l'any 2007 que va acabar amb l'agònica tanda de penals al Lluís Sitjar i que va classificar el Sabadell per a l'eliminatòria final. En el duel de la primera volta, el conjunt aleshores entrenat per David Català es va imposar per 0-2 amb gols de Javi Delgado i Pedraza.