El CE Sabadell vol donar un cop sobre la taula davant un rival directe

  • Any 1925, com era Sabadell cent anys enrere?
Publicat el 21 de març de 2025 a les 12:30
Actualitzat el 21 de març de 2025 a les 12:49

El Centre d’Esports visita l'Elche Ilicitano aquest dissabte (12 h) amb la moral renovada i ganes de confirmar el canvi de tendència de les últimes setmanes, però sense fer cas de la classificació. “Només mirem al següent partit. Ara l’únic que volem és donar continuïtat al bon rendiment de l’equip i enfoquem els esforços a què això sigui possible”, afirma David Movilla.

El tècnic reconeix que les dues victòries han canviat els ànims dins el vestidor. “Des que vaig arribar no tinc cap queixa sobre el compromís i ganes de l’equip. Sí que els veig més alliberats, igual que la setmana passada. Es nota un ambient diferent perquè abans eren capaços, però ara sobretot se senten capaços. Això dona confiança per saber que l’equip respondrà”, assegura. L’expedició, no obstant això, ha viatjat a terres alacantines amb algunes baixes i dubtes. Jan Molina i Ortega no seran de la partida per lesió, mentre que Trapero és dubte. Per contra, podrien tornar a la convocatòria Ustrell i Cámara. Un dels que tampoc estarà és Miguelete, que va veure la desena groga el passat cap de setmana. “Estava en un bon moment. Les baixes mai són positives, però ara especialment pel seu rendiment en els últims partits. Per sort hi ha molta competència interna i encara hem d’acabar de decidir”.

"Un filial atípic"

Al davant un rival de la zona alta, un Elche Ilicitano que els rivals defineixen com un "filial atípic". I és que, més enllà de tenir alguns jugadors molt joves, és un equip amb ofici i que sap competir molt bé. El gran exemple és la victòria de la passada jornada al Narcís Sala (1-2), malgrat jugar tota la segona meitat amb deu homes. “És un equip que va al límit en cada duel. Són molt intensos i dificulten molt el joc del rival. A més, tot i ser un filial poc habitual, tenen molta qualitat. De totes maneres, penso que el rival més complicat que pot haver-hi ara mateix dins el grup som nosaltres mateixos”, assevera el tècnic.

Malgrat que els de Donato són setens, un punt i una posició per sobre dels arlequinats, Movilla treu importància al duel directe. “Hi ha tanta igualtat a la categoria que realment no és tan important contra qui sumis els punts. Cada partit té la seva dificultat. Realment la diferència no es veu tant en el rival com en saber traduir el rendiment al resultat final. Guanyar a Elx, lògicament ens confirmaria el canvi de dinàmica i s’aconseguiria encadenar tres partits seguits amb victòria, que no s’ha fet aquesta temporada. Però si no guanyem, l’objectiu ha de ser mantenir el bon rendiment de l'equip".

Un precedent de gran record

Pel que fa a precedents, ambdós equips s'han enfrontat en cinc ocasions. Curiosament, quatre vegades a la Copa Federación, inclosa l'eliminatòria que va donar el títol al Centre d'Esports l'any 2000. Els arlequinats es van imposar per 2-0 en l'anada i el 3-1 al Martínez Valero va fer que els de Pere Valentí Mora aixequessin el trofeu pel valor doble dels gols fora de casa. L'últim partit entre ambdós equips (sense comptar el 3-0 de la primera volta a la Nova Creu Alta) va ser a la mateixa competició, el 2015. En aquella ocasió, els alacantins van passar de ronda.