Suspès el derbi entre Escola Pia i CN Sabadell per llançament d'objectes

  • Suspès el derbi entre Escola Pia i CN Sabadell per llançament d'objectes
Publicat el 15 de març de 2025 a les 22:49
Actualitzat el 16 de març de 2025 a les 18:55

El derbi entre Escola Pia i CN Sabadell prometia ser intens i decisiu, i no ha decebut dins el 40x20 de Can Colapi. No obstant això, els incidents a la graderia han tornat a eclipsar la festa del futbol sala sabadellenc. El partit ha quedat suspès a 36 segons per al final després del llançament d'una jaqueta i unes ulleres graduades, segons recull l'acta, en la celebració del 7-4 de Dani Loinaz. Anteriorment, el duel ja s'havia aturat durant uns minuts per un altre incident similar amb diversos objectes i bitllets de 500 amb el logo del Club Natació caient a la pista. L'enfrontament es reprendrà sense públic en una data encara per determinar.

En el pla esportiu, els escolapis han salvat el primer match ball i allarguen una jornada més el seu descens matemàtic a Tercera Divisió. Els de Pedro Donoso han fet un gran segon temps en què han remuntat l'avantatge dels visitants. L'equip nedador s'ha avançat en els primers compassos a través de Raúl Martín, després d'un inici molt intens i amb bones arribades a banda i banda.

Tanganes i expulsions

Poc després, ha arribat la primera polèmica del partit. Javi Fernández ha estat expulsat després de donar un cop a la cara al porter Abraham i protestar amb insistència l'acció, que també ha provocat la primera tangana del partit i una pluja de bitllets dels aficionats de l'Escola Pia. Ha resistit en el 3 contra 4 el conjunt local que ha trobat la igualada en una jugada de Loinaz que ha rematat al travesser i, en el refús, Eric Carrera no ha perdonat de cap. La intensitat del partit ha carregat de faltes els dos equips. Els escolapis han arribat a les cinc relativament d'hora i, en una nova jugada polèmica, han comès la sisena. Dylan Moreno ha anotat des del doble-penal retornant l'avantatge del Natació. Pràcticament en la jugada consecutiva, Raúl Martín ha intentat forçar una nova falta, però l'àrbitre ha considerat que s'ha 'tirat a la piscina' i ha vist la segona groga. En la inferioritat numèrica, Abraham ha salvat l'empat abans del descans. [caption id="attachment_337032" align="aligncenter" width="700"] Dylan Moreno ha fet l'1-2 des del doble-penal / J.P.[/caption] La represa ha començat amb un ritme frenètic. Pepe Font ha empatat amb una volea espectacular a l'escaire, la resposta del Club ha arribat als peus de Germán Escudero amb un xut creuat i de nou Font ha fet el 3-3 en els primers minuts del segon temps. Amb la igualada, el partit s'ha tornat a tensar, i l'ambient també amb constants protestes a banda i banda, també per actituds a la graderia que no han agradat als jugadors nedadors.

Remuntada en un minut

Amb el pas dels minuts, el nerviosisme ha anat pujant i David Estévez, en un xut creuat que ha passat per sota el cos d'Ignasi González, ha tornat a posar per davant els visitants. Amb l'avantatge, el Club ha fregat el cinquè, però González ha evitat el gol en jugades d'Estévez, Luis Garcia i Dylan Moreno, mantenint els seus en el partit, que han reviscut a l'equador de la segona meitat. Aleix Canet ha culminat una jugada embolicada per igualar el duel i, immediatament després Loinaz ha aprofitat una errada en sortida de pilota per anotar a porta buida i posar el primer avantatge escolapi del derbi. [caption id="attachment_337034" align="aligncenter" width="700"] Celebració dels escolapis / J.P.[/caption] Amb l'embranzida de la remuntada i esperonats pel públic, els de Pedro Donoso hi han cregut més que mai i han sabut defensar amb ungles i dents el marcador fins que, al tram final, Pepe Font ha fet el seu hat-trick, provocant una nova pluja de bitllets que ha aturat momentàniament l'enfrontament. S'ha pogut reprendre en qüestió de minuts, però amb l'avís una suspensió definitiva en cas que tornés a passar alguna incidència similar. [caption id="attachment_337035" align="aligncenter" width="700"] Intervenció dels Mossos a l'exterior del pavelló / J. P.[/caption] El Club, buscant retallar a la desesperada, ha sortit de cinc i, en una pèrdua, Loinaz ha sentenciat del tot el derbi a 36 segons pel final, just quan la caiguda d'una jaqueta i unes ulleres ha estat el factor detonant per als àrbitres per suspendre el partit. Els Mossos han hagut d'intervenir per acompanyar els jugadors a vestidors i, en la sortida, han controlat el públic present al carrer de Garcilaso per evitar més possibles enfrontaments entre seguidors i membres dels dos equips. FOTOS: JUANMA PELÁEZ