El Sabadell defensa el lideratge davant un Olot que arriba en el seu millor moment

  • El Sabadell defensa el lideratge davant un Olot que arriba en el seu millor moment
Publicat el 26 d’octubre de 2024 a les 10:00
Actualitzat el 26 d’octubre de 2024 a les 19:15
El Sabadell repeteix a la Nova Creu Alta amb l'objectiu de conservar el lideratge que li va facilitar el seu rival d'aquest diumenge (18 h), el UE Olot, amb el seu empat a última hora contra el Sant Andreu la passada jornada. El conjunt de la Garrotxa arriba en el seu millor moment, després de sumar els seus 11 punts en les darreres cinc jornades. Tranquil, coherent i pragmàtic. Així es mostra sempre David Català en les prèvies dels partits. Potser no ofereix grans titulars, però sempre deixa algun missatge. Aquesta vegada ha utilitzat la bogeria del 3-2 contra l'At. Balears per posar els peus a terra. "Vam acabar tots eufòrics perquè va sortir cara, però no vam fer un bon partit. No vaig quedar gens content de com va anar. Van cometre molts errors defensius que no es poden repetir. L'objectiu és tenir més controlats els partits amb pilota i millorar defensivament".

Recupera tres efectius

Una autocrítica que pot semblar estranya en un equip que va líder, però demostra l'ambició per continuar millorant les prestacions. "Només estem a la jornada 9 i nosaltres hem de mantenir el guió sabent l'objectiu". Aquesta vegada, el tècnic recupera efectius. Ton Ripoll, Urri i Rubén Martínez estaran a disposició després de complir sanció. "Un maldecap per l'entrenador? Benvingut aquest maldecap. El més important és tenir variabilitat i diferents tipus de jugadors per poder escollir. Per a mi tenir més jugadors és una gran alegria". Fins i tot podria repetir el sistema tàctic amb els tres centrals. "Em va convèncer perquè l'equip va tenir amplitud i profunditat. Amb aquesta estructura podem ser més verticals i que els jugadors de dins connectin més amb els tres de dalt". El Sabadell defensarà el lideratge davant un rival que arriba en un gran moment. "L'Olot és el menys golejat i només ha patit derrotes per la mínima. Això indica la seva fortalesa defensiva". En els prolegòmens del partit està anunciada la presentació de tot el Futbol base arlequinat si la pluja ho permet. No es descarta el seu ajornament si el terreny de joc ha quedat molt malmès per l'aigua caiguda a les hores prèvies, sobretot durant la jornada d'aquest dissabte.

Un 11 de 15

En el seu retorn a Segona Federació, l'Olot va tenir un inici difícil -tres derrotes sense fer cap gol-, però s'ha refet amb un magnífic 11 de 15 a les últimes cinc jornades. El seu argument es la solidesa: cap rival li ha fet més d'un gol. L'equip de Pedro Dólera, un tècnic amb experiència a la categoria, sobretot a la banqueta del Prat, ja ha sumat dues victòries a domicili: SD Ibiza (0-1) i Cornellà (1-2) i arriba a la NCA després de plantar cara al Sant Andreu. És curiosa l'estadística entre Sabadell i Olot. El conjunt arlequinat mai ha perdut en el Municipal olotí, però, en canvi, només es registra una victòria local a la Nova Creu Alta, el 3-0 de la temporada 15/16 amb Miguel Alvarez a la banqueta i gols de Marc Fernández, Merchán i Manel Martínez. L'equip de la Garrotxa suma una victòria (1-2) i tres empats en les seves visites a l'Estadi. Continuarà la seva bona dinàmica? El partit serà dirigit pel col·legit Borja Guijarro Colomer, del Comitè valencià. És impossible oblidar la data del 19 de maig del 2019. El Sabadell es jugava al Municipal olotí quelcom més que la permanència a Segona B. Potser el seu futur. Amb més de 1.700 arlequinats a les graderies, l'equip d'Antonio Hidalgo va guanyar amb un doblet de Pol Ballesteros. L'equip de la Garrotxa va actuar amb professionalitat, però mai va fer la sensació d'emprar l'accelerador. L'afició sabadellenca el considera un club amic que la passada jornada va facilitar l'actual lideratge arlequinat. Però aquest diumenge serà també un rival molt difícil a la Nova Creu Alta, on només ha perdut una vegada en cinc visites. El Sabadell queda avisat.