El Portal Sud, per fi

  • El Portal Sud, per fi
Publicat el 30 de novembre de 2024 a les 07:00
Actualitzat el 30 de novembre de 2024 a les 13:02

Avui és un gran dia. El Portal Sud de Sabadell, el nou accés viari de la ciutat, es posa en servei, coincidint amb l’encesa de llums de Nadal. Ho vivim com un regal de festes, després de tants i tants anys esperant-ho. Tindrem l’entrada i la sortida a la C-58 que la ciutat necessitava, una infraestructura digna i efectiva que donarà servei a més de 43.000 vehicles al dia, segons l’Ajuntament. És una bona notícia per als veïns de Sabadell –i també els de Castellar– que han de fer aquest trajecte diàriament per anar i tornar de la feina, d’estudiar, o el que faci falta. També ho és per als milers d’empreses i de transportistes que utilitzen la Gran Via per desplaçar-se per la ciutat. Després de l’estrena de la fase 1 de les obres, esperem veure aviat com comencen les obres de la segona fase, que servirà per donar un nou accés al polígon Sud-oest, un dels motors de l’economia sabadellenca que mereix una millor connexió viària, sense cap mena de dubte.

Des del Diari, no podem amagar la nostra gran satisfacció. Tot el que sigui sumar per als veïns i les empreses serà benvingut. Les infraestructures són un dels motors de canvi de qualsevol país, i també transformen ciutats. Agilitzen, dinamitzen i generen progrés i qualitat de vida. Per ser més clars encara: totes les hores que es pugui estalviar un treballador o un transportista a la carretera serà un guany en temps i en diners. 

No hem tancat el capítol del Portal Sud del tot, i ja esperem el de la ronda Nord de Sabadell i de Terrassa. Creiem que pot resoldre gran part dels problemes diaris dels sabadellencs, terrassencs i castellarencs, com ho faran totes les inversions que arribin en carreteres secundàries i en el transport públic, que també s’ha de millorar. Volem més tren, més autobús. No pot ser que els dos Vallesos no estiguin ben connectats, ni que sigui tan difícil arribar al Baix Llobregat.