
Ara a portada
-
Sabadell FOTOS | El viacrucis del Centre commemora les darreres hores de Jesucrist Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Anna Lara: "El PSC s'aprofita del llegat de la Crida. Qui va projectar els pisos de Vimusa que ha inaugurat Farrés?" Albert Acín Serra
-
-
-
Esports Cristian García: "A Sabadell es viu el futbol d'una manera diferent que a Terrassa" Marc Segarra Rodríguez
La salut dels mercats

- La salut dels mercats
Publicat el 23 de març de 2024 a les 18:11
[Editorial del 23 de març del 2024]
Hi ha cinc mercats municipals a Sabadell que formen part de la identitat de la ciutat i dels barris. Com passa amb el comerç i les botiguetes de barri, les de tota la vida, hem de saber cuidar i preservar els nostres actius al mercat, les parades i els paradistes. Com la Isabel, el Joan i la Cristina, i com tants i tants més que representen la venda de proximitat i de qualitat en termes de producte, però també una manera de fer i viure la nostra ciutat. Els mercats aguanten, però alguns es reconvertiran, com el de Campoamor, davant la caiguda de la demanda i l’envelliment de la clientela.
La gent jove no s’apropa als mercats i es corre el risc de perdre aquests espais i que esdevinguin llocs impersonals, com ha passat a altres pobles i ciutats del nostre país. No només ho diem nosaltres, com a aliats del teixit comercial de Sabadell, ho diuen els mateixos paradistes i els responsables dels mercats. Però no ens quedem amb el missatge negatiu, no caiguem en la decepció. Hem de mirar cap endavant i plantejar solucions. S’ha de trobar la manera enginyosa de mantenir el que tenim i de reinventar els mercats. D’idees n’hi ha moltes, i de molt bones, entre el sector. És hora que l’Ajuntament les escolti, les valori i que s’hi posi fil a l’agulla.
