La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) està ja a la recta final en la seva anàlisi de l'opa del BBVA sobre el Banc Sabadell. Segons ha avançat Europa Press, l'organisme presidit per Cani Fernández ha convocat dues reunions per a la setmana vinent de les que podria sortir la decisió sobre l'operació.
Les reunions que ha plantejat la Sala de Competència serà el dilluns 28 d'abril, un dia abans que el BBVA faci públics els resultats del primer trimestre del 2025, i una altra el dimecres 30 d'abril, un any després que s'anunciés l'oferta de fusió plantejada per l'entitat presidida per Carlos Torres. En principi, la decisió s'espera per dilluns, encara que no es descarta que s'endarrereixi a dimecres.
Actualment, la CNMC es troba en els darrers passos de la seva anàlisi en profunditat –fase 2– després de decidir el novembre del 2024 que necessitava fer una revisió més intensa sobre els dubtes sorgits davant el possible impacte en la competència del mercat del crèdit a petites i mitjanes empreses.