L’empresa familiar vallesana Flexor, nascuda el 1963, celebra enguany el seu 60è aniversari i ho fa amb unes dades de facturació de rècord. La companyia, dedicada al disseny, fabricació i comercialització de plantilles ortopèdiques, ha tancat l’any amb 5,2 milions d’euros de vendes, un 8% més que el 2021 i també per sobre del 2019, que va ser el millor any de Flexor, just abans de la pandèmia.
No obstant això, la inflació ha provocat un creixement de les despeses. Ha augmentat el cost de les matèries primeres, la logística, la mà d’obra i, sobretot, l’energia, segons apunta el conseller delegat de l’empresa, Alexis Granero, qui és membre de la segona generació. Això ha fet que els marges de Flexor s’hagin vist reduïts. Tanmateix, des de la companyia són optimistes i consideren que la situació pot millorar aquest 2023: “És probable que els costos es mantinguin, però preveiem un creixement de les vendes de cara finals d’any”, apunta Granero.
Quatre mercats
Flexor, que compta amb 40 treballadors, opera en quatre mercats. En primer lloc, té presència al “mercat de la salut” (ortopèdia, podologia, farmàcia i hospitals), és a dir, fabrica plantilles per a majoristes i professionals del sector. En segon lloc, es troba en la indústria del calçat, en la qual ven plantilles de diferents gammes a gran escala. En tercer lloc, opera en la indústria de reparació del calçat i fabrica plantilles per a les grans superfícies. I, en quart lloc, té relacions comercials en el mercat de la plantilla esportiva de recanvi.
[caption id="attachment_252993" align="aligncenter" width="700"]
Així mateix, Flexor, que disposa de tres naus industrials (Barberà, Sabadell i La Carolina, a Jaén), té presència a més de 50 països, sent els països d’Europa, Orient Mitjà i Amèrica del Nord els seus principals mercats. La intenció de Flexor és incrementar les vendes als Estats Units i també a països asiàtics, com la Xina i el Japó.
Aposta per la innovació
De cara el futur, l’empresa es prepara per donar un impuls innovador a les plantilles. “Volem que les plantilles deixin de ser un producte tradicional. Estem treballant en un projecte perquè tinguin sensors i puguin estar interconnectades amb smartphones”, exposa el CEO de Flexor.
La companyia és propietat de la família Granero. Així i tot, el fundador va ser el sabadellenc Ramon Marín. Francisco Granero, que va entrar com a empleat, va adquirir el total de l’empresa el 2005. Uns anys més tard va deixar-la en mans d’Alexis Granero i Iván Granero, fills seus.