Sergi Giralt, present al Dakar Clàssic 2022

Publicat el 17 de setembre de 2021 a les 13:42
Actualitzat el 22 de novembre de 2022 a les 14:15

Un somni camí de fer-se realitat.  El copiloit sabadellenc Sergi Giralt serà un dels 280 participants –140 vehicles– a la segona edició del Dakar Clàssic 2022. Un nou repte, segurament, el de més envergadura, el que haurà d’afrontar d’aquí a poc més de tres mesos, quan el pròxim 2 de gener c0menci el raid més exigent del món, fent parella amb el pilot Xevi Piña: “Em va trucar explicant-me que s’havia comprat un Land Cruiser i em volia proposar  fer una cosa grossa. En principi , la intenció era fer-ho l’any vinent, però el vaig convèncer per anar-hi ja aquest any”, explica Giralt, que aquest de setmana serà Viladrau,  per continuar amb la seva preparació.

Seguint la tònica triomfant als ral·lis de regularitat sobre asfalt, Giralt i Piña ja acumulen un parell de victòries en només mig any de preparació amb el vehicle. Triomf al Clàssic Raid de Navarra, al juny, i recentment, al Clàssic Sprint Alt Empordà, a Palau Saverdera, han estat dos grans resultats, segurament inesperats, en aquest camí fins a l’Aràbia Saudita: “Tot i ser un cotxe robust, m’hi sento molt còmode. Les sensacions són bones, però vull arribar-hi més endollat. L’objectiu és acabar-lo”, assegura.

Giralt, que participarà en la categoria de velocitat mitjana baixa, treballa per entendre i perfeccionar la navegació, que serà d’un 20% al raid –80% regularitat–. D’altra banda, gràcies al suport rebut de nombrosos patrocinadors, Giralt i Piña disposaran d’un servei a l’alçada dels millors pilots amb assistència premium.